• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Корисні посилання

Від розвитку пізнавальної активнорсті до розвиткутворчої особистості людини

Ще Конфуцій сказав : «Марне навчання без думки,небезпечна думка без навчання.»Цей аспект включає в себе технологію формування критичного мислення .Вона заснована на підходу до будь-якої справи.

«Що таке творчість?»За словами американського психолога Еріха Фромма-це здатність дивуватися і пізнавати,уміння знаходити рішення у нестандартних ситуаціях ,це спрямованість на відкриття нового і здатність до глибокого усвідомлення свого досвіду.

О.Масло говорить про те,що творчій підхід є невідємною частиною самореалізації особистості…

Творча особистість – це людина,яка у змозі реалізувати свої індивідуальні потреби та можливості,має нетрадиційне самостійне мислення,багатий духовний світ ,уміє пізнавати,бачити навколишнє оточення,створює щось нове,оригінальне,неповторне.

Дитячі роки – найсприятливіший період для творчості.Творчі можливості учнів реалізуються в різних видах діяльності: грі навчанні,спілкуванні,трудовій діяльності.

Позашкільна діяльність сьогодні розглядається як одна з головних ланок безперервної освіти в системі виховання всебічно розвиненої особистості,найповнішого розкриття її задатків і нахилів , створення умов для розвитку й підтримання талантів та обдарувань у галузі науки ,техніки,мистецтва,тощо.

У позашкільній діяльності дитина не просто відтворює те,що засвоює,творчо розвивається,самовдосконалюється.

Гуртки СЮН мають яскраво виражену специфіку впливу на особистість дитини. Найхарактернішою особливістю є невимушене , неформальне спілкування і самовираження ,вільний вибір виду форм і напрямку діяльності, керуючись внутрішніми мотивами.

Робота гуртків насичена творчою діяльністю ( завдяки змінам форм діяльності),яка сприяє задоволенню і активізації пізнавальних можливостей школярів ,надає їм максимальну свободу для творчого розвитку. Внаслідок цього зявляється свідоме прагнення самостійно приймати рішення у виконанні певної роботи , тобто у дитини поступово виробляється творчій стиль діяльності ,здійснюється розвиток уяви , здатність втілювати свої задуми в реальність.

Ще одним з важливих етапів роботи з дітьми в позашкільних закладах є допомога дітям пізнати себе ,свої здібності ,нахили.

«Якщо ти будеш цікавим собі – ти будеш цікавим для інших»- необхідно дітям показати наскільки унікальний є кожен з них.

Навчально-виховна робота в гуртках спрямована на формування екологічної культури , розвитку творчої активності дітей.

Рівень творчого мислення формується при виконанні творчих завдань.

Позакласна робота будується за принципом добровільності і відповідає особистим інтересам учнів ,їх індивідуальним нахилам , дозволяє диференціювати тематику. І тому важлива роль належить керівникам гуртків ,щоб спрямувати і систематизувати діяльність дітей.

Важливо,щоб позакласна робота формувала в дітей потребу в пізнанні ,в накопиченні соціального досвіду , в самопізнанні , в саморозвитку та самовдосконаленні.

Позакласна робота створює оптимальні умови для прояву всіх потенційних можливостей дітей ,їх схильностей і задатків.

Багаторічна практика показала ,що в роботі з дітьми необхідне розумне поєднання різноманітних заходів ,головне , щоб цей вид діяльності був привабливим для учнів.

Діти проявляють інтерес до змагальних видів роботи : вікторина, конкурс , гра , тобто те , де вони можуть проявити ініціативність , творчість ,допитливість , накопичені власні знання , власний досвід.

Особливо хотілося б зупинитись на такій формі роботи ,як гра .Вона дає можливість не тільки вдосконалювати , але і здобувати нові знання , змушує думати ,шукати творчі підходи до вирішення поставлених умов. Важливою умовою гри є доступність дітям . Вона викликає інтерес і активність та дає їм можливість проявити себе в цікавій діяльності ,сприяє швидкому і міцному запам’ятовуванню матеріалу.

Формування компонентів пізнавальної активності дітей здійснюється за умов партнерства ,взаємодопомоги ,спів-управління ,довірливих відносин.У процесі такої взаємодії розв’язуються завдання розвитку творчого потенціалу дітей , прагнення до самореалізації. Ефективність пізнавальної діяльності залежить від особистих якостей учня : його активності ,самостійності , ініціативності.

Важливе значення для процесу формування пізнавальної активності має емоційно-чуттєва сфера . Емоційні хвилювання ( радість , сум , здивування , страх ,співчуття…) спричиняє передусім активна позиція керівника гуртка та зміст матеріалу . Для розвитку почуттів важливо бути відвертим , створити атмосферу емоційного комфорту . Ефективним тут є індивідуальний підхід до дітей .

Розвиток пізнавальної активності є процесом удосконалення системи мотивації через зміну її структурних компонентів . Розвиток пізнавальної активності передбачає оптимальне поєднання внутрішньої і зовнішньої мотивації , яка зумовлює творчість учня в діяльності , прагнення досягти в ній позитивних результатів .

Кiлькiсть переглядiв: 326

Коментарi